رمزگشایی از ۲۹ فقره سرقت کابل های برق در طرقبه شاندیز  ساخت دستگاه‌های تولید کمپوست برای استفاده خانگی انفجار مرگبار یک منزل مسکونی در قوچان + تصاویر (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعتراف تکان دهنده سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت شتابزدگی و عجله؛ علت ۸۴ درصد از حوادث برقی خراسان رضوی زمان برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ برای داوطلبان سیل‌زده خراسان جنوبی اعلام شد معمای پرونده خونین برادرکشی در مشهد (۱۱ اردیبهشت) معافیت مشمولان ۳۵ساله و دارای ۲فرزند از قانون بودجه حذف شد+سند سارق انباری خانه‌ها دستگیر شد جویدن ناخن با کدام اختلالات سلامت روان ارتباط دارد؟ حمله با شمشیر در لندن یک کشته و چند زخمی بر جای گذاشت نجات ۳ نفر از درون حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) راه اندازی «تاکسی هوایی» بین گناباد-مشهد درگیری ۲ همکلاسی در شوش رنگ خون گرفت (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری ۵ شرور و مخل نظم و امنیت در مشهد
سرخط خبرها

تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد

  • کد خبر: ۲۲۲۶۸۲
  • ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد
مردان و زنانی که احساس تنهایی می‌کنند در مقایسه با افرادی که تنها زندگی می‌کنند عمر کوتاه‌تری دارند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ بررسی‌ها نشان می‌دهد مردان و زنانی که احساس تنهایی می‌کنند در مقایسه با افرادی که تنها زندگی می‌کنند بیشتر احتمال دارد دچار مشکلات سلامت روان و بیماری‌های قلبی شوند و همچنین احتمال مرگ زودهنگام در آنان بیشتر است.

به گفته محققان احساس تنهایی خطر مرگ را در مردان و زنان دو برابر افزایش می‌دهد. همچنین بروز علائم افسردگی و اضطراب در این افراد سه برابر بیشتر است و کیفیت زندگی آنان نسبت به افرادی که احساس تنهایی ندارند به طور چشمگیری پایین‌تر است.

هر چند تنهایی از لحاظ معنوی اثرات مثبت زیادی دارد ولی تنهایی مزمن تاثیرات منفی بر جسم و روان می‌گذارد.

تنهایی فقط مربوط به دوری از اجتماع و ماندن در خانه نیست بلکه ممکن است دوستان و فامیل زیادی داشته باشید، اما به خاطر اینکه هنوز با افراد دلخواهتان معاشرت ندارید احساس تنهایی کنید و این حس می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد.

تنهایی می‌تواند نحوه عملکرد سیستم مغز را دچار تغییر کند

افرادی که دچار تنهایی مزمن هستند به میزان ۲٩ درصد بیشتر به ناهنجاری‌های قلبی و به میزان ۳٢ درصد ببشتر به سکته قلبی دچار می‌شوند. کسانی که دارای روابط اجتماعی خوب هستند به میزان ۵۰درصد سلامتی بیشتری دارند و احتمال زنده ماندن آنها طولانی‌تر از افراد تنها است؛ بنابراین تنهایی، مضراتی برابر با مصرف ۱۵ نخ سیگار در روز، ورزش نکردن یا چاقی مفرط دارد. پس تنهایی می‌تواند کشنده باشد و احتمال ابتلا به بیماری‌های روان‌تنی را افزایش دهد.

این تنهایی می‌تواند مربوط به نوع فرهنگ، تمدن مدرن، زندگی پرمشغله، ارتباطات صمیمی کم انسانی و سرگرمی افراد به تکنولوژی‌های جدید و مصنوعی باشد. 

برای رهایی از تنهایی اگر سلیقه‌های خاص دارید می‌توانید عضو گروه‌ها و انجمن‌هایی که در سطح شهر پیرامون موضوعات مورد علاقه شما برگزار می‌شود، شوید و در آنجا افراد هم فکر خود را پیدا کنید. 

اگر به چنین گروه‌هایی دسترسی ندارید سعی کنید با اطرافیان خود روابط گرم‌تر و صمیمی تری برقرار کنید و خیلی در انتخاب افراد سخت گیری نکنید. همه انسان‌ها نقاط مشترک زیادی دارند و با کمی وقت گذاشتن و ابراز عشق و علاقه می‌توان با کسانی همراه شد که هیچ گاه فکرش را هم نمی‌کردید. شاید وقتش باشد کمی معاشرت‌هایتان را بیشتر کنید و از لاک تنهایی بیرون بیایید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->